Właśnie przeczytałam biografię Ingrid Bergman i jest tam informacja,że zostawiła pierwszego męża Arona dla reżysera Roberta Rosseliniego.Jestem tam informacja,że poznając Roberta była już tylko formajnie żoną Arona.Panowie senatorowie z USA prawie ją "ukamieniowali" i bardzo długo była niemile widziana.
Była na tyle w...
w filmie "Urzeczona". Po prostu kunszt aktorstwa. Dorównała Peck'owi. Naprawdę cudownie się ich oglądało. Przyrównując jej udział w tym filmie do debiutu w "Casablance" wybrałabym jednak dzieło Hitchcock'a. Cudowna kobieta! :)
Subiektywnie jeszcze wyżej stawiam Liv Ullmann,ale gdybym miała zagłosować na aktorkę lub aktora wszechczasów głosowałabym na Nią.Wystarczy zobaczyć dosłownie parę filmów,żeby zobaczyć jak ogromna była skala jej możliwości(''Jesienna sonata'',''Urzeczona'',''Gasną cy płomień'').Ilsa zapewniła jej nieśmiertelność,jak...
więcejPolubiłem tę aktorkę po obejrzeniu filmu "Jesienna sonata". Ingrid Bergman pokazała w tym filmie swoje wielkie możliwości. Serdecznie polecam, film jest smutny, ale są w nim poruszane ważne tematy dotyczące relacji w rodzinie. Postać w którą "wciela" się aktorka ma trochę wspólnego z życiorysem jej samej. Ostatnio...
Jak na razie udało mi się obejrzeć 6 filmów z Ingrid Bergman - „Casablanca”, „Gasnący płomień”, „Urzeczona”,
„Osławiona”, „Kwiat kaktusa”, „Morderstwo w Orient Expressie”. Myślę, że do „Jesiennej sonaty” również bez problemu
znajdę napisy, jednak jeśli chodzi o resztę pozycji jest znacznie trudniej. Gdyby ktoś...
a także z humphrey bogart, grace kelly, james cagney, clark gable, rita hayworth, katharine hepburn, marilyn monroe oraz starych filmów s-f, horrorów i przygodowych.
Tak jak i corka (Rossellini) tak i matka piekna kobieta byla. Jedna z najlepszych aktorek w historii kina. Ma bardzo ciekawy zyciorys. Polecam.
Dzisiaj swoje urodziny obchodziłaby jedna z najlepszych i najpiękniejszych aktorek kina lat 40, 50 i 60-tych - zjawiskowa INGRID BERGMAN:*
Pokój Jej Duszy...
!!!WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!!!
1. Jesienna Sonata - zdecydowanie
2. Gasnący Płomień
3. Osławiona
4. Casablanca
5. Dzwony Najświętszej Marii Panny
6. Niedyskrecja
7. Żegnaj ponownie
8. Kwiat Kaktusa
9. Morderstwo w Orient Expressie
10. Urzeczona
11. Anastazja
od miejsca 6 w dół kolejność raczej nie ma znaczenia każda rola Ingrid była...
Dla mnie osobiście ta aktorka jest w piatce najlepszych aktorek w historii
Jej najlepsze filmy to:
42r Casablanca
43r Komu biją dzwony -nominacja
44r Gasnący płomień -oskar
45r Bells of St. Mary's -nominacja
45r Urzeczona
46r Notorious
48r Joan of Arc -nominacja
56r Anastasia -oskar
74r Morderstwo w...